Queenstown

12 juli 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we een dag uitgetrokken voor Queenstown. Gisteren hadden we al snel een glimp opgedaan en we kregen het idee dat het een leuke stad was. Dat is ook zeker zo. Het is gezellig, veel winkels en eettentjes. We merkten vandaag weer dat Nieuw-Zeeland eigenlijk vrij internationaal is gericht. Heel veel Zuid-Oost Aziatische keukens, maar ook Indiaans, Caribbean en Turks. We hebben bij Starbucks gezeten en natuurlijk DE burger van Nieuw-Zeeland op: The Fernburger. Moet je toch even hebben geproefd, al is het één met z’n 2e ;).

Aan het einde van de dag gingen we nog naar de Kawarau rivier. Ook hier zijn opnames voor LOTR gemaakt. En op deze plek is ooit de eerste bungeejump gedaan en het is nog steeds een bekende plek om te bungeejumpen. Wij hebben het niet gedaan. Serieus, ik ga nog liever skydiven dan dat ik van een brug afspring. Maar het was wel leuk om het een aantal mensen te zien doen.

Op de terugweg deden we wat boodschappen. We hebben weer de beschikking over een keuken en gaan dus voor de komende dagen eten maken. Vannacht zijn we nog één nacht op een powered-camping dus kunnen we nog lekker gebruik maken van onze heater. Morgen zien we maar weer of we kou moeten lijden of niet.

1. Anke en Wouter:
    14 juli 2016
    Hoi lieverds wat hebben jullie een plezier of niet dan?
    Kon je wel zitten na dat paardrijden Roy? En wat zat er in jullie fernburger? Hoop dat het zulk mooi weer blijft. Geniet er van.
    Heb met veel plezier de verhalen gelezen en de foto's bekeken.