Abel Tasman National Park

22 juli 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we kayakken en maken we een cruis en wandeltocht door het Abel Tasman National Park. Ik heb toen ik nog jong was op vakantie gekayakt en Roy op zijn middelbare school. We zijn met een kleine groep van 5 mensen (excl. instructrice): een moeder en dochter uit Duitsland en één mevrouw uit Frankrijk die veel foto’s van ons heeft gemaakt die ze per mail gaat versturen.

We begonnen om 09.00u met uitleg. Roy zat achter en ik voorin. Roy mocht dus sturen. Nou dat ging gelijk goed…zodra we op het water voeren, gingen we gelijk weer naar de kant. De kayak werd anders ingesteld (wist niet dat het kon) en het ging beter. We kayakten ongeveer 1,5 uur, waaronder ook een stukje door een grot. Daarna zaten we even op een mooi strandje. De instructrice had van alles bij zich: koffie, thee, chocomelk en koekjes. Heel gezellig was het. Na dat half uur gingen we weer terug. Leuke ervaring. Nadat we nog een uur de tijd hadden om te lunchen werden we weer verwacht op de cruise. Ook tijdens deze cruise zagen we weer zeehondjes. Afhankelijk van wat voor pakket of walk je had geboekt werd je bij één van de verschillende bay’s afgezet. Wij werden afgezet bij een bepaald punt in het park. Hier hadden we twee uur de tijd om een walk te doen of niets te doen. We hebben een mooie walk gedaan die leidde naar verschillende mooie uitzichten. Na die twee uur haalden ze ons we weer op en was de dag voorbij. Daarna reden we door naar Nelson.