Wanaka

14 juli 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanavond overnachten we op een camping op 10 minuten afstand van Wanaka. Wanaka zelf is geen bijzondere plaats. Het is een dorp dat bestaat uit enkele straten en een mooi meer. We zaten vandaag een deel van de dag in een leuk café. Regelmatig kwam er eens een musje binnen vliegen en iedereen liet dat ook toe. Ow ja en we hebben een Skydiving geboekt!!!!!! Zaterdag is DE DAG dat wij op 19.000 ft, boven Franz Jozef gletsjer en Mount Cook uit een vliegtuig gaan springen.

Daarna zijn we nog gaan kijken bij The Lonely Tree of Wanaka: een boom die in het meer is gegroeid.

We hebben besloten om vanmiddag nog door te rijden richting het Mount Aspiring National Park om daar morgen een aantal walks te doen. Mount Aspiring NP is een geweldig mooi park en vooral als het donker begint te worden zijn de kleuren van de lucht, de bergen, de beekjes en het groene gras erg mooi. We overnachten op een camping midden in het park. Zoals op veel campings moet je hier je betaling en registratie zelf regelen. Er is een hokje waar je envelopjes met een registratiebriefje kunt vinden. Je vult het briefje in, incl. het briefje dat je aan je voertuig moet hangen, doet het geld (in dit geval 6 dollar p.p.) erin en doet dat in de brievenbus. Morgenvroeg checken ze of je hebt betaald. Je zou natuurlijk ook niet kunnen betalen en heel vroeg in de ochtend vertrekken. Het is dus allemaal gebaseerd op vertrouwen, wat m.i. een goed uitgangspunt is.

Het is een non-powered camping dus we hebben onze camper achter een paar bosjes gezet in de hoop dat we zo weinig mogelijk wind en dus kou vangen.