Aankomst in Nieuw-Zeeland

2 juli 2016

Ow mah GAAAD, I'm in New Zealand! Met de heenvlucht hadden we al een glimp van het prachtige land mogen opgevangen, de Milford Sounds! Geweldig is dat om daar overheen te vliegen.

Na een lange reis van 37 uur zijn we daar dan eindelijk. Om 13.25u landde het vliegtuig op Christchurch. Een rustig vliegveld waar alles goed georganiseerd was. Tijdens de controle werd er gevraagd of je nog iets wilde aangeven b.v. outdoorschoenen. Outdoorschoenen? Ik had er wel van gehoord, maar wist niet waarom. "Ja mevrouw, u hebt zaadjes van planten in uw zool zitten en dat willen wij niet in Nieuw-Zeeland." Hmzz, dus zo houden zij de natuur zo mooi in stand! Dus werden mijn schoenen door een andere mevrouw schoongemaakt.

De maatschappij waar we de camper hadden gehuurd haalde ons rond 16.50u op. Na alle papieren te hebben geregeld en de camper te hebben gecheckt konden we dan eindelijk gaan rijden. We vonden een camping waar ze wifi en warme douches hadden. Dat laatste was wel wenselijk na zo'n lange reis.

Nadat we onszelf hadden ingeschreven bij de camping deden we eerst boodschappen. Beetje aan de prijs, dus de volgende keer gaan we een budget supermarkt zoeken. Daarna nog even douchen en meteen slapen.