Lakes and Mount Cook

5 juli 2016 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Vanochtend konden we goed zien hoe de camping eruit zag. Helaas wel in de regen, geen harde regen, maar toch. Ach we moeten toch een eind rijden dus we zien wel hoe het daar is. Bestemmingen voor vandaag: Lake Tekapo, Lake Pukaki, Mount Cook en terug naar de kust.En wat hebben we weer geluk: strak blauwe lucht, droog en zon. Het is bijna warm ;)

Toen we wegreden hadden we “weer” een wegopstopping, maar dit keer door een kudde schapen. Wat een schattige bolletjes wol zijn het.

Zowel Lake Tekapo als Lake Pukaki zijn beide prachtig mooie meren. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Lake Tekapo. Bij Lake Tekapo kwamen we een gezin uit Indonesië tegen. We hebben nog gezellig staan kletsen en elkaar adviezen gegeven. Op hun advies zijn we iets doorgereden naar een kleine kerk aan het Lake Tekapo, waar je ook een prachtig uitzicht hebt. Dit was inderdaad mooi, maar we hadden beiden meer verwacht, Geen probleem. Daar raakte we weer aan de praat met een meneer die verantwoordelijk was voor de kerk. We spraken over het kerkje, het stadje Tekapo en uiteraard het weer. Want wat is het vandaag toch weer mooi weer, ook al hadden we vanochtend even regen. Onderweg nog een kleine bui en net voor dat we aankwamen bij Lake Tekapo was er weer een strak blauw lucht en een zonnetje. En dat is niet meer weggegaan. Die meneer vertelde dat het normaliter vanaf begin juni al winter is en dat het vorig jaar erg slecht was. Momenteel lijkt het wel voorjaar. Het perfecte weer om in Nieuw-Zeeland te zijn. J Op een andere berg stond iets waarvan ik niet wist wat het was. Meneer legde uit dat Tekapo een stadje is waar mensen van over de wereld naar de sterren komen kijken. Er is daarom ook geen straatverlichting in het dorp. Voor toeristen worden er ook excursies sterrenkijken aangeboden. En dat alles gebeurt op die berg. Hij vertelde ons dat je met je auto helemaal op die berg kunt en een prachtig uitzicht hebt, vooral met dit weer.

Dit hebben we dus ook gedaan. Maar jeetje wat een steile berg en vaak geen vangreel. Althans, paaltjes met een touw. Maar boven was het uitzicht inderdaad geweldig! Volledig uitzicht over het Lake Tekapo en de bergen.  En dan nog veilig beneden komen. Ook nog een leuke uitdaging.

Nadat we Lake Pukaki hadden gezien zijn we rond 15.30u doorgereden naar Mount Cook. Dat is ook een belangrijke filmlocatie van LOTR en The Hobbit, …….

Wat een geweldig uitzicht…alleen al de rit ernaar toe! We maakten bij Mount Cook korte wandelingen naar b.v. de gletsjer en de meren. Wow die gletsjer! We hadden zoiets nog nooit in het echt gezien!

En ook hier weer veel kiezelstenen en keien. En wie valt er weer….Robyn. Vol op mijn knieën, handen en voet verzwikt. ^%&^%#*#@!! Ik dacht echt: “Daar gaat mijn vakantie!” Gelukkig viel het mee. Mijn handen waren een beetje kapot, knieën nog heel (goede broeken van Decathlon;) en  ik kon nog lopen.

Rond 17.00u werd het donker en hadden we alles gezien. We gingen maar weer eens op zoek naar de camping die we hadden uitgezocht. De camping zou in het Mount Cook park liggen, maar dat ie op deze locatie lag!! WoW!!!! We waren omringd met prachtige bergen. De ene had nog meer sneeuw op de punten dan de ander. Geweldig, maar koud!! Jeetje wat hebben we een kou gehad. Maar je moet er wat voor over hebben om tussen de bergen wakker te worden.

1. Ma:
    7 juli 2016