On the road to Dunedin

6 juli 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en maakten een lange rit naar de kust. Dat is gisteren niet meer gelukt, maar het was dan ook echt de moeite waard om op deze camping te slapen.
Het is fijn om zo vroeg op te staan maar het is erg koud! En ook vandaag is het wederom prachtig weer. Onderweg zagen we de zonsopgang. Dat is echt supermooi in de bergen!

Om 08.00u  zijn we vertrokken richting de Clay Cliffs. Daar aangekomen bleek dat we moesten betalen om er te komen omdat het privé terrein was. Dit hadden we er niet voor over dus reden we door. Dan maar een poging wagen om pinguïns en dolfijnen te zien in Oamaru. We zaten eerst even bij de McDonalds om het blog bij te werken. Maar na een paar verslagen werden we eruit gegooid. Ook bij de pinguïns en dolfijnen hadden we pech. Wij waren er rond 14.00u en de pinguïns komen pas tevoorschijn rond 17.00u en dolfijnen zaten daar niet. Oké, jammer, maar we komen ze vast nog wel een andere keer tegen.

De Moeraki Boulders waren leuk om te zien, maar niet spectaculair.

We zouden Dunedin nog gaan halen, maar waar gaan we slapen? We vonden het niet nodig om op een luxe camping te staan en we hadden het advies gekregen om in Brighton op een camping langs het strand te staan. Daar gingen we dus naar toe, was nog gratis kamperen ook! Uiteindelijk zijn we eerst naar Baldwin street gereden. Dit is een straat in een buitenwijk van Dunedin die vermeld staat in het Guinness Book of Record omdat de straat een stijgingspercentage van 35% heeft. En dan zijn er mensen die serieus bovenaan de straat wonen!! Ongelooflijk. Ik zei al tegen Roy: “Daar gaan wij zo NIET oprijden.” Ik vond het al eng toen Roy in de straat ging draaien en we dus schuin stonden. Het ziet er wel leuk uit hoe die huisjes met de helling van de straat zijn mee gebouwd.

Hierna zijn we door Dunedin gereden. We vonden het niet waard om morgen weer een half uur terug te rijden, paar uur door de stad te lopen en weer terug te rijden.

Op naar de gratis camping in Brighton! Daar kwamen we in het donker aan. Met de kou viel het reuze mee. We hebben het eten opgewarmd, gegeten en om 20.00u gingen we slapen.

1. Kerstin:
    9 juli 2016