Locaties of LOTR (Wellington en Upper Hut)

26 juli 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we op jacht naar LOTR locaties! J helemaal niet een tour van 185 NZ dollar; we gaan dit gewoon zelf doen! Aan de hand van die boekjes die ik begin van de vakantie had gekocht en mijn eigen uitwerkingen gaat dat goed komen. We starten in Mount Victoria. Daar zijn o.a. de scenes opgenomen waarbij de Hobbits zich schuilhouden voor de Nazgûl onder een wortel van een boom, waar Gandalf met Frodo op een paard rijdt en waar de Nazgûl door een mistig pad rijden. Het was even zoeken naar de exacte plek van die boom, maar een aantal locals lieten het ons zien en gaven ons nog wat extra tips van locaties. Daarna zijn we naar het Kaitoke Regional Park gereden. Hier is Rivendell opgenomen. Alles is helaas weggehaald, maar door de foto’s en beschrijvingen kun je er wel een beeld van vormen. Tussendoor hebben we nog wat kleine locaties bezoekt. Voor Roy voelde het even alsof we in New York waren en we daar (voor mij) alle locaties van Sex and the City afgingen, hihi. Maar lief dat hij het heeft gedaan en hij vond het ook leuk om te zien.

Was een super gave dag!