LOTR tour in Glenorchy en Paradise

11 juli 2016 - Glenorchy, Nieuw-Zeeland

Vannacht hebben we op een camping gestaan in Athol omdat Glenorchy iets te ver was om in het donker te rijden. Een camping recht aan de rivier Wakatipu met helaas vies bruin water en waar we veel kou leden. Goed dat we er maar één nacht verbleven.

Glenorchy ligt ongeveer 45 minuten van Queenstown en is een klein dorp van +/- 400 inwoners waar veel van LOTR en The Hobbit is opgenomen.

Om 09.00u werden we verwacht bij Dart Stanles. Een organisatie die goed bekend staat om hun paarden en excursies te paard. Enkele paarden van hen hebben zelfs mee gedaan tijdens opnames van LOTR!

We startten de excursie door met de 4WD verder Glenorchy in te gaan. Onderweg vertelde onze gids veel over de locaties waar diverse films zijn opgenomen. Met de foto’s die hij bij zich had kon je zelf beter een beeld vormen, want uiteraard is het lastig zonder alle filmattributen. We hebben zelfs een “White Robin” gezien J Vanuit Glenorchy reden we door naar Paradise. Hier wonen wel te tellen 5 mensen en het is echt in de middle of nowhere. Je hebt er bijna geen bereik en elektriciteit is schaars. Maar ook hier zijn veel filmopnames gedaan. De bossen zijn er prachtig. Onze gids vertelde dat er niets uit het bos weggehaald mag worden. Zelfs al breken er takken af, dan moeten deze in het bos blijven. Je ziet daarom ook veel takken en omgewaaide bomen in het bos liggen. We zijn doorgereden tot dat er geen weg meer was en zijn daarna afgezet in Glenorchy voor het paardrijden.

Roy voor het eerst op een paard. Wel schattig hoor. Stond hem goed met die helm op ;). Roy mocht op Markus en ik op Randal. De rit die we maakten was niet spectaculair: het was looppas maar qua natuur was het wel spectaculair. Het was in de Dart Valley tussen de “Misty Mountains”. Bij elkaar duurde de excursie 3 uur. Een hele leuke ervaring.

Na de excursie reden we terug naar Queenstown en vonden een camping vlakbij het centrum.