Te Papa Museum

28 juli 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en gaan we naar het Te Papa Museum: een museum met diverse tentoonstellingen over Nieuw-Zeeland en de Maori. Ik heb me afgevraagd wat "Te Papa" betekent. Gelukkig kun je dit tegenwoordig makkelijk opzoeken op Google Translate. Te papa betekent in het Maori, raad van bestuur. Grappig overigens dat je in heel Nieuw-Zeeland overal de vertaling in Maori hebt staan.

Daarnaast bezochten we nog een nieuwe tentoonstelling die ging over twee soldaten uit de Eerste Wereldoorlog. De poppen (op de foto's) - en ja het zijn toch écht poppen! ongelooflijk, zo echt - zijn gemaakt door de mensen van Weta Cave. Ze waren hier nog trotser op dan alle drie de films van LOTR, dus dat beloofde wat. En terecht! Toen we daar waren, waren we beiden onder de indruk. Wat een prachtig werk. Elk haartje op een been en gezicht, elke ader en de huid was in detail gemaakt. En dat op een grootte van 3 keer zo groot als mensen. De tentoonstelling was heel indrukwekkend en we staken er weer veel van op.