Cruise on Milford Sound

8 juli 2016 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vandaag gaan we de cruise in Milford Sound maken. Het is droog en de zon schijnt. Prachtige dag zou je zeggen. De mensen in Milford Sound zeggen echter dat je beter op een regenachtige dag kunt gaan omdat dat weer representatief voor Milford Sound is en de watervallen mooier zijn. Het schijnt daar ook 200 dagen van het jaar te regenen. Kan wel waar zijn, maar wij waren blij dat het droog was.

De cruise duurde 1:45 uur en was echt super. In het begin zagen we dolfijnen!!! Super leuk. Ze zwommen met de boot mee. Nou hadden wij die in het wild in Indonesië al een keer gezien, maar het is altijd tof als je ze ziet. Ik denk dat het er wel 10 waren.

De kleuren van de omgeving zijn erg mooi en er zijn veel watervallen.

Aan het einde van de cruise hadden we weer geluk: we zagen twee zeehondjes!! Zo schattig.

Kortom, echt super ervaring!

Vanuit Milford Sound zijn we weer terug gereden richting Te Anau. Onderweg zijn we nog wat mooie beekjes en rivieren tegen gekomen. Ook hebben we een aantal wilde papagaaien gezien.

In Te Anau wilde we weer even in de bibliotheek op internet, maar die was helaas dicht aangezien het weekend is. We zijn daarom maar doorgereden naar Athol. Hier hebben we een niet al te dure camping gevonden waar we helemaal alleen staan. We konden daardoor recht voor de douches en toiletten parkeren; erg fijn als je in de nacht je behoefte moet doen terwijl het pikke donker is.

Heel handig is die app “Camper Mate”. Die laat je precies zien waar er campings, toiletten, douches, wasserette enz. zijn en wat de kosten en referenties/scores zijn. Zo vinden wij elke dag weer onze camping.